پانزدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران؛ پانزدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، چهارشنبه مورخ 24 خرداد ماه 1402 از ساعت 12 الی 14، با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرس و رئیس کمیته روابط عمومی برگزار گردید. در این جلسه غیرحضوری موضوعاتی همچون؛ هزینه شرکت در دوره های آموزشی، وضعیت کمیته های انجمن، برگزاری همایش علمی در سال 1402، موضوعات مطرح شده در جلسه مشترک بین هیئت مدیره انجمن، اعضای بورد رشته و مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، مسائل مرتبط با آزمون استخدامی متمرکز وزارت بهداشت در سال جاری، بررسی و تصمیم گیری شد.

دکتر بیدختی پیشنهاد کمیته آموزش انجمن را برای تعیین هزینه شرکت در دوره های آموزشی و میزان حق التدریس مدرسان مطرح کرد و گزارش پیگیری های انجام شده در راستای افزایش امکانات سایت انجمن برای بارگذاری محتواهای آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی آفلاین را ارائه داد. دکتر قاسمی بازرس انجمن در خصوص هزینه های دوره های آموزشی گفت: «برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت و پرداخت هزینه آن موجب گسترده تر شدن بازاریابی خدمات کتابداری و اطلاع رسانی و افزایش انگیزه افراد برای عضویت می شود». وی در ادامه با تأکید بر در نظر گرفتن ملاک هایی برای تعیین هزینه ی کلاس ها همچون اهمیت، کیفیت و سطح محتوایی کارگاه در کنار سطح آکادمیک مدرس پیشنهاداتی برای تعیین هزینه ی دوره های آموزشی انجمن ارائه داد. اعضای هیئت مدیره توافق کردند که کمیته آموزش انجمن پیش نویس دستورالعمل تعیین حق التدریس مدرس و هزینه شرکت در دوره های آموزشی را تهیه کنند و پس از تایید هیئت مدیره در اختیار کمیته های انجمن قرار گیرد.

در ادامه وضعیت فعالیت کمیته های انجمن بخصوص کمیته پژوهش بررسی شد. دکتر بیدختی گفت: در تعیین اعضای کمیته ها و رؤسای آنها کماکان تأکید دارم که توزیع جغرافیایی را در نظر داشته باشیم تا از اکثر دانشگاه ها نماینده ای در انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران داشته باشیم. دکتر قاسمی نیز ضمن تأیید سخنان ایشان، روابط عمومی خوب به جهت برقراری پیوند بین افراد مختلف و محبوبیت و مقبولیت در بین جامعه کتابداری پزشکی کشور را به عنوان دو نکته در تعیین مسئولین کمیته ها ضروری دانست. پیشنهادات اعضای هیئت مدیره برای رئیس کمیته پژوهش مطرح و تصمیم گیری لازم انجام شد. همچنین مقرر شد آقای دکتر ازقندی ریاست کمیته مطالعات صنفی را برعهده بگیرند.

دکتر محمدی در خصوص همایش علمی انجمن اعلام کرد طبق پیگیری مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبان همایش متخصصان علوم سلامت در آبان ماه 1402 خواهد بود. دکتر شیخ شعاعی پیشنهاد کردند همایش علمی با مدیریت انجمن، همزمان با اجلاس سالانه مدیران اطلاع رسانی پزشکی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه ها برگزار شود. دکتر پناهی ضمن اظهار خرسندی از این تقارن پیشنهاد کرد برای ایجاد انگیزه و ترغیب حضور اساتید در همایش، تسهیلاتی برای انتشار مقالات پذیرفته شده همایش، در مجلات معتبر در نظر گرفته شود. مقرر شد در جلسه ای سه جانبه بین انجمن، مرکز توسعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه های همایش بررسی و تقسیم وظایف انجام شود.

در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن با اعضای هیئت بورد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت در اول خردادماه 1402 پیشنهاد شد انجمن نقش حمایتی در برنامه های مرکز توسعه وزارت بهداشت و هیئت بورد داشته باشد.

دکتر محمدی و دکتر شیخ شعاعی اعلام کردند با تعامل مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی با معاونت های آموزشی و درمان در وزارت بهداشت، استاندارد کتابخانه های بیمارستانی در اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ایشان اعلام کردند «در خصوص بیمارستان های غیرآموزشی نیز در حال رایزنی هستیم».

پیشنهاد کمیته بازاریابی انجمن مبنی بر امتیاز آور بودن عضویت در انجمن ها در سامانه ارزیابی و رتبه بندی کتابخانه ها مطرح شد دکتر شیخ شعاعی اعلام کردند که قرار است در ارزیابی سالانه کتابداران و کتابخانه ها، امتیازی برای عضویت در انجمن ها و مجامع ملی و بین المللی مرتبط درنظر گرفته شود.

در انتهای جلسه دکتر بیدختی به بررسی مسائل مرتبط با آزمون استخدامی متمرکز وزارت بهداشت در سال جاری پرداخت و گزارشی از پیگیری های انجام شده را ارائه کرد. پیشنهاد شد در خصوص آزمون استخدامی پیش رو، اطلاع رسانی مناسب به مدیران اطلاع رسانی پزشکی و روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه ها انجام شود تا با مدیریت منابع انسانی و مدیریت تحول سازمان در دانشگاه محل کار خودشان در خصوص درج مناسب شرایط احراز شغل های مرتبط رایزنی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید