کمیته روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران
فاطمه بقالها

رئیس کميته: فاطمه بقالها

کارشناس ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی

نماینده هیئت مدیره: دکتر حسین بیدختی

نایب رئیس: فائزه واحدی درمیان (دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)

دبیر: پریا امیری (دانشگاه علوم پزشکی آبادان)

اعضای کمیته:

مریم بنی صفار (دانشگاه علوم پزشکی گلستان)

دکتر زهرا رستمی (دانشگاه علوم پزشکی ایران)

الهام امانی (دانشگاه علامه طباطبائی)

رسول نصیریان حسنلو (دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)

معصومه خلیل ارجمندی (ستاد معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت)

سید حجت خاتمی فر (دانشگاه علوم پزشکی تهران)

ادیبه خسروی (دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)

محمدجواد دهنوی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)

علی ابراهیمی (دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)

فاطمه سالاری (دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)

اهداف و وظایف کمیته روابط عمومی

کمیته روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با متخصصان، اساتید، دانشجویان و سایرگروه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت، فعالیت می‌کند. فعالیت این کمیته به ایجاد روابط تفاهم‌آمیز با ذینفعان و انتشار موضوعات، مطالب و اخبار مرتبط با حرفه و انجمن می‌پردازد.

 

    1. به ­روز رسانی سایت، و سایر رسانه‌های ارتباطی انجمن کتابداری و اطلاع­ رسانی پزشکی ایران
    2. تشویق و جذب دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کتابداران و مراکز و سازمان‌های آموزشی و پژوهشی ذینفع به عضویت در انجمن کتابداری و اطلاع ­رسانی پزشکی
    3. ارتباط با اعضا و اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب اخبار انجمن کتابداری و اطلاع­ رسانی پزشکی
    4. تدوین خط‌مشی مکتوب انجمن، تهیه­ بروشور برای معرفی به سایر انجمن­‌ها و سازمان­‌ها، تهیه­ آرشیو عکس و فیلم از فعالیت­‌های انجمن، تهیه­ پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌­ها، توافق‌نامه­‌ها و قراردادها
    5. تهیه و تدوین اخبار، بیانیه، جوابیه، اطلاعیه و ارسال و پیگیری انعکاس آن در رسانه‌های مختلف
    6. همکاری در برگزاری همایش‌ها، سمینارها، جشنواره‌ها، مصاحبه‌ها و بازدیدها
    7. پیگیری محتواهای الکترونیکی و چاپی روابط عمومی نظیر بروشور، مجله، انواع الواح فشرده و غیره
    8. پایش اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و تهیه بولتن الکترونیکی و ارسال به مخاطبین درون و برون سازمانی
    9. تنظیم برنامه­‌های جانبی برای اعضا؛ برگزاری نشست، هم‌اندیشی، نکوداشت پیشکسوتان و برپایی برنامه‌های آموزشی و تفننی کتابداران و متخصصان حوزه سلامت؛
    10. ارتباط با گروه‌های آموزشی، اساتید و اعضای هیئت ‌علمی و بورد تخصصی کتابداری و اطلاع ­رسانی پزشکی، پذیرش عضویت افراد حقیقی، حقوقی و عضویت در مجامع ملی و بین ­المللی
    11. تهیه فرم پذیرش و کارت عضویت جهت ارائه به هیئت مدیره انجمن
    12. شناسایی کتابداران و اطلاع ­رسانان دارای شرایط عضویت، پیشنهاد تغییر در میزان حق عضویت اعضا به هیئت مدیره
    13. شناسایی و معرفی افراد به عنوان عضو افتخاری به هیئت مدیره انجمن
    14. پیگیری و جمع ­بندی گزارش عملکرد کمیته‌ها و ارائه آن به هیئت مدیره انجمن جهت اطلاع ­رسانی در رسانه‌های انجمن
    15. برنامه ­ریزی برای کسب رتبه برتر وب سایت و نیز تجمیع مستندات کمیته‌های مختلف مطابق با اعتباربخشی انجمن‌ها
    16. ارائه گزارش عملکرد فصلی و سالیانه منطبق با برنامه عملیاتی
    17. همکاری با سایر کمیته ­های تخصصی انجمن در اجرای فرایندهای مرتبط با اهداف و وظایف کمیته روابط عمومی