جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران و مسئولین نشریه JMLIS

جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران و مسئولین نشریه Journal of Medical Library and Information Science (JMLIS) ، روز شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 10 صبح به صورت غیرحضوری برگزار شد. در این جلسه، اعضای هیئت مدیره انجمن ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران نشریه، جناب آقای دکتر عباس حق پرست (مدیر مسئول)، سرکار خانم دکتر مریم شکفته (سردبیر) و جناب آقای ناصر وظیفه شناس (مدیر اجرایی) پیشرفت نشریه را از ابتدای تأسیس آن قابل قبول دانسته و بر لزوم همکاری و هم فکری دو جانبه از سوی هیئت مدیره انجمن و مسئولین نشریه به جهت پیشبرد اهداف نشریه و کسب نمایه های معتبر تأکید داشتند.

در ابتدای جلسه خانم دکتر شکفته گزارش کوتاه از فعالیت های انجام شده از تیرماه 1399 ارائه داد و به امور در دست اجرای نشریه پرداخت. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این نشریه مقاله از کشورهای دیگر نیز دریافت می نماید، بر دریافت مقالات با کیفیت از اساتید و پژوهشگران داخلی تاکید و بر لزوم همکاری جامعه کتابداری و اطلاع رسانی کشور در پیشرفت بیش از پیش نشریه اشاره داشت.

آقای وظیفه شناس با تأیید سخنان دکتر شکفته گفت: همکاران نشریه با تمام محدودیت‌های موجود، تمام توان خود برای دستیابی به اهدف‌ نشریه به کار گرفته و در این مسیر همواره در کنار نویسندگان بوده اند تا مقالات ارسالی ایشان به بهترین شکل منتشر شود. وی در ادامه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای دریافت نمایه هایی همچون PubMed ارائه داد.

پس از آن، هریک از اعضای هیئت مدیره در خصوص جذب و ارتقای کیفیت مقالات راهکارهایی را ارائه دادند. بر این اساس مقرر گردید که همکاری های متقابل انجمن و نشریه توسعه یاید و اطلاع رسانی های بهتری در این خصوص از سوی انجمن و نشریه برای جامعه مخاطب صورت گیرد.

مجله کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی (Journal of Medical Library and Information Science) مجله ای بین المللی، علمی و معتبر ویژه محققان و دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و علوم وابسته به آن می باشد که در اسفند ماه سال 1400 رتبه علمی پژوهشی را از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور دریافت نمود و هم اکنون یکی از مجلات مصوب و مورد پذیرش جامعه علمی کشور است که به صورت الکترونیکی منتشر می گردد. بر اساس تفاهم نامه فی مابين معاونت تحقيقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهيد بهشتی با نمايندگی جناب آقای دکتر عباس حق پرست با عنوان مدير مسئول نشريه و انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ايران با نمايندگی جناب آقای دکتر حسين بيدختی با عنوان رئيس هيئت مديره انجمن، از آذر ماه سال 1401 انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در انتشار آن همکاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید