وبینار سیزدهم با موضوع سلب اعتبار مقالات توسط کمیته پژوهش برگزار می گردد

سیزدهمین وبینار انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران با عنوان «سلب اعتبار (Retraction) مقالات ایرانی: بررسی علل بروز و راهکارهای کاهش» روز چهارشنبه 9 اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت 10 الی 12 به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد. دبیر این نشست علمی دکتر محمدهیوا عبدخدا استاد مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سخنران سپیده فهیمی فر دانشیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران خواهند بود.

بازپس گیری مکانیزمی است برای تصحیح ادبیات و هشدار به خوانندگان نسبت به مقالاتی که حاوی مطالب یا داده هایی به شدت ناقص یا اشتباه است که به یافته ها و نتایج آنها نمی توان اعتماد کرد. محتوا یا داده های غیرقابل اعتماد ممکن است ناشی از اشتباه صادقانه، اشتباهات ساده لوحانه یا سوء رفتار تحقیقاتی باشد. هدف اصلی بازپس گیری، تصحیح ادبیات و اطمینان از یکپارچگی آن به جای مجازات نویسندگان است. بازپس گیری ها ممکن است برای هشدار دادن به خوانندگان در مورد موارد انتشار اضافی، سرقت ادبی، دستکاری داوران، استفاده مجدد از مطالب یا داده ها بدون مجوز، نقض حق نسخه برداری یا برخی موارد قانونی دیگر استفاده شوند. موضوع (به عنوان مثال، افترا، حریم خصوصی، غیرقانونی)، تحقیقات غیراخلاقی، و/یا عدم افشای منافع رقیب اصلی که می‌تواند بر تفسیرها یا توصیه‌ها تأثیر نابجا بگذارد.

از کلیه علاقه مندان به این موضوع بویژه اساتید، دانشجویان، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های علوم پزشکی، از سراسر کشور دعوت می شود در این وبینار رایگان، ثبت نام و شرکت نمایند. برای افرادی که ثبت نام کرده و به میزان کافی حضور داشته باشند، از سوی انجمن گواهی صادر خواهد شد.

نحوه شرکت در وبینار

لینک سامانه اسکای روم 24 ساعت قبل از وبینار در همین خبر اطلاع رسانی خواهد شد.

لطفا اندکی قبل از شروع وبینار با انتخاب گزینه میهمان وارد سامانه اسکای روم شوید و نام و نام خانوادگی خود را به فارسی  به همراه کد ملی مانند الگوی مقابل درج نمایید. ( علی احمدی – 0052367852 ).

چنانچه از قبل نام شما در سامانه اسکای روم ذخیره شده باشد روی نام خودتان در لیست کاربران کلیک کرده و نسبت به ویرایش آن مطابق الگو اقدام کنید. (چنانچه از گوشی تلفن همراه استفاده می کنید از قسمت ویرایش مشخصات کاربری می توانید به اصلاح نام اقدام فرمائید.)

گواهی شرکت در وبینار صرفا برای افرادی صادر خواهد شد که ثبت نام کرده باشند و با مشخصات صحیح به اندازه کافی در وبینار حضور داشته باشند. نحوه دریافت گواهی حضور در وبینار تا دو هفته بعد از برگزاری به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید