نخستین جلسه هیئت مدیره انجمن علمي کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران در سال 1402 برگزار گردید.

هيئت مديره انجمن کتابداري پزشکيبه گزارش روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران؛ نخستین جلسه هیئت مدیره انجمن، چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 از ساعت 12 الی 14 بصورت غیرحضوری برگزار گردید. اعضای هیئت مدیره پیرامون موضوعاتی چون تاریخ و محل برگزاری مجمع عمومی انجمن، مکان ثابت دفتر انجمن، برگزاری نشست های علمی، منشور اخلاقی انجمن، فعال سازی کمیته های انجمن، مسائل مرتبط با اشتغال و پاسخگویی به درخواست های دانش آموختگان، فعالیتهای مرتبط با عرضه و تقاضای خدمات کتابداری و اطلاع رسانی در وبگاه و شبکه های اجتماعی انجمن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این نشست با حضور کلیه اعضای هیئت مدیره و رئیس کمیته روابط عمومی انجمن برگزار گردید. در ابتدا دکتر حسین بیدختی رئیس انجمن ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسه از تلاش های اعضای هیئت مدیره و کمیته ها در سال گذشته قدردانی کرد و دستورات جلسه را مطرح کرد. سپس ایشان به فرآیند برگزاری مجمع عمومی سالیانه انجمن اشاره کرد و پیشنهادات اعضای هیئت مدیره در خصوص زمان و مکان برگزاری مجمع عمومی بررسی گردید. مقرر شد هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری مجمع عمومی در آخر اردیبهشت ماه سال جاری صورت گیرد. همچنین در خصوص محل استقرار دفتر انجمن پیشنهادات هیئت مدیره مطرح شد و مقرر گردید مکاتبات لازم با دانشگاه ها و نهادهای مورد نظر انجام شود.

دکتر بیدختی با اشاره به برنامه های انجمن در سه ماهه نخست سال، بر لزوم برگزاری نشست های علمی انجمن که رئوس آنها در سال گذشته برنامه ریزی شده بود تاکید کرد. بر این اساس مقرر شد هر یک از اعضای هیئت مدیره نسبت مدیریت حداقل یک نشست علمی اهتمام ورزند و در اسرع وقت عنوان و تاریخ برگزاری نشست را اعلام تا اقدامات لازم برای اطلاع رسانی آنها صورت گیرد.

در این جلسه پیش نویس منشور اخلاقی انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر علي حسين قاسمی به نکاتی در تدوین منشور اخلاقی اشاره کردند و مقرر شد جمع بندی پیش نویس منشور اخلاقی انجمن جهت تصویب در هیئت مدیره و درج در وبگاه انجمن توسط ایشان پیگیری شود.

دکتر بیدختی بر نظارت هر یک از نمایندگان هیئت مدیره بر کمیته های تخصصی انجمن و تشویق آنها به فعالیت بیشتر تاکید کرد. وی افزود: با نظر هیئت مدیره مسئولیت کمیته انتشارات به جناب آقای دکتر حسین دهداری راد واگذار شد. همچنين بر فعال سازی کمیته های پژوهش و فناوري، مطالعات صنفی و بازاریابی تاکيد شد.

دکتر مسعود محمدی به فعالیت های صورت گرفته در مرکز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت در خصوص جذب نیروی کتابداری پزشکی در کتابخانه های دانشگاه هاي علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم در این خصوص در حال انجام است. اعضاي هيئت مديره پيشنهاداتي در اين خصوص ارائه کردند و مقرر شد مکاتبات اداري از سوي انجمن، هيئت بورد رشته و مرکز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي با مديران ارشد مربوطه انجام و پيگيري شود. همچنين پیشنهاد شد نشست هایی با هدف افزايش آگاهی جامعه کتابداری پزشکی در خصوص مقررات و ضوابط مرتبط با شغل و استخدام در وزارت بهداشت و يا ساير نهادهاي مرتبط توسط کميته مطالعات صنفي پيگيري و برگزار شوند.

نقش انجمن در فرايندهاي مرتبط با عرضه و تقاضای خدمات کتابداری و اطلاع رسانی پزشکي توسط اعضاي هيئت مديره بررسي و مقرر شد اقدام لازم جهت انعکاس تقاضاهاي خدمات کتابداري و اطلاع رساني پزشکي در وبگاه و شبکه های اجتماعی انجمن صورت گیرد تا جامعه ی کتابداری پزشکی کشور بتواند از آن بهره مند گردند.

در پايان جلسه طرح کارت عضويت انجمن مورد تاييد قرار گرفت و مقرر شد کارت اعضا از طريق وبگاه انجمن قابل دسترس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید