نشست کتابخانه های پزشکی هفتمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران؛ نشست کتابخانه های پزشکی کنگره هفتم متخصصان علوم اطلاعات در روز شنبه 30 اردیبهشت 1402، ساعت 13:45 تا 15:15 با موضوع “کارافرینی، اشتغال و کسب و کارهای حرفه ای دانش بنیان” در سالن حکمت کتابخانه ملی برگزار گردید.
در این نشست، دکتر مسعود محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و رئیس گروه توسعه و هماهنگی اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به رویکرد کارآفرینی در حوزه اطلاع رسانی پزشکی و در نظام سلامت، به ارائه توضیحاتی در خصوص پیش نیازها و ضرورت کارآفرینی پرداختند. وی با اشاره به تغییر پارادایم پزشکی مبتنی بر شواهد از شواهد رسمی به شواهد محیطی، به اهمیت شواهد غیررسمی و محلی اشاره کرده و مدیریت داده های سلامت را فرصتی مغتنم برای کارآفرینی در حوزه سلامت دانست.

در ادامه دکتر بهروز بیات، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همدان، مهم ترین مؤلفه های کارآفرینی، به ویژه در بافت سلامت را برشمرد و علم داده و مدیریت آن را از مهم ترین ظرفیت های کارآفرینی در اطلاع رسانی پزشکی عنوان کرد.
پس از آن دکتر فاطمه شیخ شعاعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت به بیان فرصت های پیش روی حرفه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی پرداخته و توسعه کتابداری بالینی، پژوهشی و بحران، فرصت های پیش رو جهت نمایه سازی مجلات، خدمات مشاوره اطلاعاتی، اطلاع درمانی و تولید محتوای سلامت را از مهم ترین فرصت های پیش روی کتابداران دانست.
همچنین دکتر فرزانه فضلی، معاون مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی، به تبیین مهارت ها و نقش های جدید کتابداران و اطلاع رسانان پزشکی پرداخت و ضروریات حرفه ای و اخلاقی ورود به عرصه کارآفرینی را تشریح نمود.
در پایان نشست، حاضرین در جلسه ضمن پرسش و پاسخ و بحث بر سر موضوعات به ارائه دیدگاه ها، تجربیات و چالش های حوزه کارآفرینی در اطلاع رسانی پزشکی در نظام سلامت پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید