دوازدهمین وبینار انجمن با عنوان هوش مصنوعی و آینده کتابخانه ها توسط کمیته پژوهش برگزار می گردد

دوازدهمین وبینار انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران با عنوان «هوش مصنوعی و آینده کتابخانه ها» روز دوشنبه 9 بهمن ماه ۱۴۰۲ از ساعت 10 الی 12 به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد. دبیر این نشست علمی دکتر محمدهیوا عبدخدا دانشیار مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سخنران دکتر مریم اخوتی دانشیار کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواهند بود.

هوش مصنوعی می‌تواند تأثیرات متعددی بر کتابخانه ها داشته باشد و روی ساختار و خدمات آن‌ها تأثیر بگذارد. جستجو و دسترسی به اطلاعات، پردازش زبان طبیعی، توصیه‌های هوشمند، مدیریت داده، معماری خودکار، تعامل با کاربران، تحلیل داده، تعامل با فناوری‌های جدید، و آموزش و تربیت کتابداران؛ بارزترین بخش ها و خدمات کتابخانه ها است که در آینده، توسط هوش مصنوعی دگرگون می شوند. تمام این تغییرات به منظور افزایش کارایی، بهبود تجربه کاربری و مدیریت بهتر منابع کتابخانه ها صورت می پذیرد. این تغییرات همچنین ممکن است به کتابخانه ها کمک کنند تا با چالش‌های جدید مرتبط با تغییرات در فناوری و نیازهای جامعه توانمندتر شوند. همچنین باید توجه داشت که هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند وظایف روزمره کتابداران را تسهیل کند بلکه ایجاد فرصت‌های جدیدی نیز برای توسعه و ارتقاء حرفه کتابداری فراهم کند. این امکان وجود دارد که کتابداران بتوانند به عنوان مشاوران اطلاعاتی مهارت‌های خود را توسعه دهند و در ارائه خدمات بهتر و هوشمندانه به کاربران نقش ایفا کنند.

از کلیه علاقه مندان به موضوع هوش مصنوعی بویژه اساتید، دانشجویان، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های علوم پزشکی، از سراسر کشور دعوت می شود در این وبینار رایگان، ثبت نام و شرکت نمایند. برای افرادی که ثبت نام کرده و به میزان کافی حضور داشته باشند، از سوی انجمن گواهی صادر خواهد شد.

نحوه شرکت در وبینار

لینک سامانه اسکای روم 24 ساعت قبل از وبینار در همین خبر اطلاع رسانی خواهد شد.

لطفا اندکی قبل از شروع وبینار با انتخاب گزینه میهمان وارد سامانه اسکای روم شوید و نام و نام خانوادگی خود را به فارسی  به همراه کد ملی مانند الگوی مقابل درج نمایید. ( علی احمدی – 0052367852 ).

چنانچه از قبل نام شما در سامانه اسکای روم ذخیره شده باشد روی نام خودتان در لیست کاربران کلیک کرده و نسبت به ویرایش آن مطابق الگو اقدام کنید. (چنانچه از گوشی تلفن همراه استفاده می کنید از قسمت ویرایش مشخصات کاربری می توانید به اصلاح نام اقدام فرمائید.)

گواهی شرکت در وبینار صرفا برای افرادی صادر خواهد شد که ثبت نام کرده باشند و با مشخصات صحیح به اندازه کافی در وبینار حضور داشته باشند. نحوه دریافت گواهی حضور در وبینار تا دو هفته بعد از برگزاری به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

وبینار هوش مصنوعی و کتابخانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید