دوازدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن در بهمن 1401 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ایران؛ دوازدهمین جلسه هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، با حضور جناب آقای دکتر حسین بیدختی، سرکار خانم دکتر فاطمه شیخ شعاعی، سرکار خانم دکتر لیلا نعمتی انارکی، جناب آقای دکتر سیروس پناهی، جناب آقای دکتر مسعود محمدی، جناب آقای دکتر علی حسین قاسمی (بازرس انجمن) و سرکار خانم فاطمه بقالها مسئول روابط عمومی انجمن، چهارشنبه مورخ 12 بهمن 1401 برگزار و در مورد موضوعاتی همچون؛ فرآیند عضویت، روزآمدسازی وب سایت انجمن، تبیین ماموریت و چشم انداز، نخستین همایش ملی انجمن، برگزاری مجمع عمومی، همکاری متقابل انجمن با سایر انجمن‌ها و نشست‌های علمی انجمن بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

در آغاز جلسه دکتر حسین بیدختی ریاست انجمن به بیان خلاصه‌ای از شرح فعالیت کمیته‌های مختلف انجمن پرداختند. ایشان فرمودند: “در کمیته‌های انجمن تلاش شده که اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان و کتابداران شاغل در کتابخانه‌ها به عنوان عضو حضور داشته باشند تا بتوان از ظرفیت همه علاقمندان به فعالیت‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف انجمن بهره برد”. ایشان به لزوم تشویق و هدایت دانشجویان به فعالیت در کمیته‌های انجمن توسط اساتید تاکید کردند.

در ادامه نظرات اعضای هیئت مدیره در خصوص کارت‌های عضویت طراحی شده و وب سایت انجمن دریافت گردید. اعضای هیئت مدیره بر اطلاع رسانی سریع اخبار انجمن در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و غنی سازی محتوای وب سایت تاکید نمودند. دکتر قاسمی بر رویت پذیری انجمن در فضای مجازی و دستیابی به اطلاعات انجمن مانند صورت جلسات و شرح فعالیت کمیته‌ها تاکید کردند.

دکتر بیدختی، همکاری کمیته‌های انجمن و اعضاء در برنامه ریزی برای نخستین همایش ملی انجمن در سال 1402 را ضروری دانستند. دکتر پناهی، موضوع کاهش انگیزه‌ها برای شرکت و ارائه مقاله در همایش‌ها را مطرح و پیشنهاد کردند تا تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود. در ادامه دکتر نعمتی انارکی برگزاری همایش را با موضوعی بین رشته‌ای ضروری دانستند. پیشنهادات سایر اعضاء در خصوص همایش بحث، بررسی و انجام اقدامات لازم برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری مجمع عمومی انجمن در اسفند ماه 1401 بحث و تبادل نظر شد. همکاری با سایر انجمن‌ها، از دیگر موضوعاتی بود که اعضای هیئت مدیره برای رسیدن به اهداف انجمن بر آن تاکید داشتند. در این راستا، دکتر  شیخ شعاعی بر حضور انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در پنل‌ها و همایش‌های مرتبط کتابداری و اطلاع رسانی در کشور تاکید نمودند.

بخش پایانی جلسه به نشست‌های علمی انجمن اختصاص داشت، در خصوص موضوعات نشست‌ها و زمان برگزاری آن‌ها بحث و تبادل نظر شد. شایان ذکر است مطابق با برنامه ریزی‌های انجام شده، نخستین نشست علمی انجمن با موضوع “اخلاق حرفه‌ای” در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید